To ważna inwestycja dla całej Małopolski, ale szczególnie istotna dla regionu sądeckiego i limanowskiego. Budowa linii Chabówka – Nowy Sącz na usprawnić ruch pasażerów, którzy chcą się dostać np. z Nowego Sącza do Krakowa w krótkim czasie. Oferty złożone przez wykonawców trzykrotnie przekroczyły budżet, bo wykonawcy wycenili prace na miliardy.
To, że nie udało się rozstrzygnąć przetargu nie oznacza, że został on unieważniony. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk jeszcze w lutym informował, że procedura przetargowa potrwa nawet do 9 miesięcy.
- Procedura przetargowa jeszcze jest prowadzona, a w niej przewidziana jest aukcja elektroniczna i ona w tej chwili trwa. Prowadzone są analizy dokumentów i ofert - mówi "Gazecie Krakowskiej" Dorota Szalacha, rzeczniczka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Najpóźniej na początku przyszłego roku spółka planuje podpisanie umów na modernizację dwóch pierwszych odcinków linii 104 Nowy Sącz - Chabówka.
Co powstanie w ramach modernizacji linii Chabówka-Nowy Sącz?
W związku z inwestycją na trasie między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Będą wyższe perony, nowe przejścia podziemne oraz winda ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Inwestycja obejmuje tory i urządzenia oraz przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne.
Natomiast w Nowym Sączu planowana jest budowa dwóch wiaduktów: przy ul. Kolejowej/Zielonej oraz przy ul. Krakowskiej (Os. Helena). Nowe wiadukty zastąpią dwa przejazdy kolejowo-drogowe i zapewnią bezpieczny ruch kolejowy i drogowy oraz usprawnią komunikację w mieście.
W Rabce zostanie wybudowane skrzyżowanie dwupoziomowe, zmieniony zostanie układ drogowy, dzięki tej inwestycji pociągi na tej linii, czyli w kierunku Chabówka, Mszana Dolna w kierunku Limanowej i dalej przez Klęczany do Nowego Sącza, będą mogły kursować bezkolizyjnie. Całość prac wyceniona została na ponad miliard złotych, jednak pewne jest, że cena tych prac wzrośnie.
Przebudowa odcinka Nowy Sącz - Klęczany ma trwać 36 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast prace na drugim odcinku linii 104 łączące Chabówkę z Rabką Zaryte mają trwać dwa lata.
Chabówka/ Nowy Sącz. W lipcu na tory znowu wyjadą pociągi re...
- Finalistki konkursu piękności promują Krynicę-Zdrój. Najnowsze zdjęcia
- TOP 10 restauracji w Nowym Sączu według TripAdvisor
- Tatry jak na dłoni. Tak prezentują się z Żegiestowa
- Tłumy turystów na otwarciu kolei na Górę Parkową. Działo się!
- Bajeczne widoki z Jaworzyny Krynickiej. Takie widoki tylko przy wschodzie słońca
FLESZ - Polska coraz bardziej rowerowa
