MPK wyklucza PESĘ. Kolejnych krakowiaków nie będzie

Amadeusz Calik
Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Bydgoska PESA nie weźmie udziału w przetargu na dostawę nowych, niskopodłogowych tramwajów dla Krakowa. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne odrzuciło ofertę przez nienależycie wykonanie ubiegłorocznej umowy na krakowiaki. W grze pozostały trzy firmy – Solaris, Newag oraz Skoda.

Jak informuje MPK w swoim komunikacie, bydgoska PESA została wykluczona z postępowania przetargowego. Uzasadnieniem tej decyzji są duże opóźnienia w dostawie 36 krakowiaków, które firma dostarczyła pod koniec ubiegłego roku.

Przypomnijmy, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ogłosiło przetarg na dostawę 50 nowych, niskopodłogowych tramwajów o długości ponad 30 metrów. Zostaną one wyposażone w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring, automaty biletowe, porty USB do ładowania smartfonów oraz system liczenia pasażerów. Pierwsze pojazdy powinny pojawić się na krakowskich torach pod koniec 2018 roku.

W dalszym postępowaniu przetargowym wezmą udział trzy firmy – sądecki Newag, Solaris oraz czeska Skoda.

  • Stadler Polska Sp. z o.o. lider konsorcjum wraz z partnerem konsorcjum firmą Solaris Bus&Coach SA (cena za 1 wagon o nazwie Tramino Kraków - 7 270 127 zł netto)
  • Newag SA (cena za 1 wagon o nazwie 138N - 8 595 000 zł)
  • Skoda Transportation (cena za 1 wagon o nazwie ForCity Kraków 8 290 000 zł netto).

Przedstawiamy pełną treść komunikatu wydanego przez MPK:
MPK SA w Krakowie w toku trwającego postępowania przetargowego na zakup 50 niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych informuje, iż mając na uwadze nienależytą realizację umowy z dnia 3 lipca 2014 roku zawartej między MPK SA w Krakowie, a firmą Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA na dostawę 36 tramwajów, firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA została wykluczona z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. Taka decyzja została podjęta na podstawie art. 24, ust. 5, pkt. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Jednocześnie informujemy, że nadal trwa postępowanie przetargowe mające wyłonić dostawcę 50 tramwajów do Krakowa.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 41

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
B.K.
Podzielam w pełni te opinie, że tramwaj "Krakowiak" to kosztowny bubel! za nasze Krakowian pieniądze!
Dziwię się tym krakowskim urzędnikom, którzy dokonali takiego wyboru spośród innych lepszych ofert i odebrali ten model tramwaju.
Przypuszczam, że ci urzędnicy nigdy nie korzystają z komunikacji tramwajowej i nie mają pojęcia, co dla pasażera komunikacji miejskiej jest ważne.
Wnętrze tych składów jest źle zaprojektowane, zbyt mała ilość miejsc siedzących!, zbyt duże odległości między siedzeniami, niepotrzebne miejsca typu vis a vis, w niektórych miejscach kompletna ciasnota uniemożliwiająca swobodne przejście lub nawet postawienie nóg (zwłaszcza w tylnej części składu!, zupełnie niepotrzebna tak duża ilość miejsc na bagaż - stelaże z rur tam gdzie powinny być siedzenia!
Połowa wagonu to boksy dla rowerów, po co aż tyle?? Zarówno miejsca na bagaż jak również miejsca na rowery nigdy nie są wykorzystywane w całości, to jest tramwaj miejski, a nie pociąg!
Składy tramwajów "Krakowiak" są zbyt długie, jak na niektóre krakowskie ulice, co powoduje, że pomimo tzw. wózków w podwoziu, szybko następuje zużycie szyn na łukach zakrętów.
Reasumując, źle, niefunkcjonalnie i rozrzutnie zaprojektowana przestrzeń wewnątrz składów, bardzo niekomfortowa i nieprzyjazna dla pasażerów.
Osobną sprawą jest częsta awaryjność "Krakowiaków".
Niezbędne jest aby wymienione wyżej niedogodności i błędy zostały wyeliminowane i wzięte pod uwagę przez osoby decydujące o zakupie nowych tramwajów dla mieszkańców Krakowa!
g
gabcio
wiecznie problemy z transportem w tym krakowku. dlatego ja sie przerzucilem na rower i jezdze juz tylko Indiana. i problemu nie mam.
A
Anna Rzadkosz
Wielka szkoda dla krakowian.Wyjątkowe tramwaje-wygodne ,bezpieczne ,ciche,niskopodłogowe.W Krakowie ,gdzie osób starszych jest dużo -to bardzo ważny ,ale czy ktoś się tym przejmuje? Uważam ,że należy jeszcze raz się pochylić nad sprawą.Anna Rzadkosz
t
trutty
Ja siedzę na oddziale 4F i tez widze przez okno codziennie furgon z napisane Gazeta Krakowska ktory przywodcy pacjentom ktorzy sa zwolennikami KODu pizze I piwo. Kiedys byl tez tutaj osobiscie niejaki Michnik i namawiał ich do brania udziału w demonstracji machając pieniędzmi. Ponoc Michnik i ten drugi od alimentów robia objazd wszystkich szpitali psychiatrycznych w Polsce przed demonstracja KOD i w ten sposob uzyskują manifestantów.
R
Rudy z Budy
Nalezy zlikwidowac w Krakowie tramwaje I wprowadzic powszechna komunikacje trolejbusowa ktora jest I ekologiczne I ekonomiczna. Nalezy zamknąć Gazete Krakowska jako gadzinowke działająca przeciwko Polsce i Polakom. Nalezy skonczyc z prezentują niejakiego Jacka Machlojskiego bo jest to jeden wielki szwindel.
Nalezy wyrzucić z pracy w Szpitalu im. Babinskiego niejakiego Stanisława Kracika bo w kierowanym przez niego szpitalu używa sie elektrowstrząsów wobec pacjentów zwlaszcza tych ktorzy wspierają PiS. Pacjenci wspierający KOD dostaja zaś podwójne posiłki oraz papierosy. Wiem cos o tym bo siedzę na oddziale 3C i porzez zakratowane okna widza jak im noszą to jedzenie. Przychodzą tam tez dziennikarze z GK i płacom im za udział w manifestacjach KODu. Wyedy wypuszzaja ich na pare godzin aby manifestowali poczym przywozi sie ich do szpitala z powrotem I zamyka.
Dostana oni za taka manifestacje KODu 650 zlotych ktora jest im przelewana na konto z banku w Passau gdzie miesci sie siedza a wlascicielka Gazety Krakowskiej czyli niemieckie go koncernu Verlagsgruppe. Niektorych co sa juz wypisani ze szpitala zatrudnia sie jako redaktorów w Gazecie Krakowskiej pod warunkiem ze beda brali codziennie leki psychotropowe. Tych co nie chca brac przywozi sie w niedziele na zastrzyki przymusowe w postaci Prolyksin Consta. Taki zastrzyk dziala anty psychicznie przez tydzien wiec oni wtedy moga wrócić do pracy w GK i pisac artykuły.
K
Ktak
Moze to lepiej. Mam nadzieję jednak, że wygra NEWAG. I ze tramwaje bedą takie, że da się przejść środkiem od drzwi do drzwi bo w Krakowiaku kiedy miejsca siedzące są pozajmowane i ktos stanie w przejściu ;nawet 1 -2 osoby to jest to prawie niemożliwe ...
i
irekk
jak wyżej
I
INT
MPK jak się nie wywiązuje z usług komunikacyjnych to są siły wyższe. Może MPK też rozwiązać i wykluczyć?
Z
Ziom
Skoda niech sprzedaje Niemcom.
U nas ma być polskie !

Tyle w temacie.
W
Wianuszek
O tym też redakcja zapomniała. Jak się biuro weźmie za sprawę, to może wykluczony zostanie kto inny.
K
Kamilek 3
Zapomniała o tym redakcja. Jak przyznają rację Pesie, to może zwyciężyć przetarg... ręce opadają
P
Podgórzanin
Nowa Huta jest dzielnicą Krakowa ! Czyżbyś o tym nie wiedział lub uważał, że inne dzielnice są ważniejsze ?
"To nie po krakowsku"!
K
Krakusek
Szkoda, że po Krakowie wciąż jeżdżą różne składy. Czy po tylu latach funkcjonowania komunikacji torowej nie można opracować jednolitych, wygodnych, przestronnych i funkcjonalnych wagonów, które mogłyby być produkowane przez różnych Wykonawców ale w takiej samej formie a nie każdy inny.
o
oj
Kopacz- Jeżeli uwzględni się przeglądy i naprawy drobne oraz nieprzewidziane wcześniej inne okoliczności to dni bez gotowości technicznej wychodzi rocznie maksimum 320 - 350 ( dla 36 wagonów). Wynika z tego , że codziennie w ruchu powinno być 34, a nawet 35 wagonów Pesa 2014N. Nie powielaj populistycznych bzdur.
B
Burmistrz Nowej Huty
Mozna je za darmo sprowadzic z wiedenskiej lamusowni i od razu skierowac na nowohuckie torowiska.Nowej Hucie natomiast mozna zabrac co lepsze i dac do Krakowa na 3,6,13,18 i 24.
Dodaj ogłoszenie