https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe tramwaje dla Krakowa. W przyszłym roku mają zostać dostarczone pod Wawel

Bartosz Dybała
W zakładzie firmy Stadler Polska w Siedlcach trwają intensywne prace nad zabudową gotowych stalowych członów tramwajów, które w przyszłym roku mają zostać dostarczone do Krakowa.

Na zaawansowanym etapie są prace przy pierwszym z 50 nowych tramwajów dla Krakowa. W polakierowanych pudłach kolejnych wagonów są obecnie montowane szyby, podłoga oraz inne elementy wyposażenia wnętrza. Zakupione zostały także podzespoły potrzebne do budowy pojazdów. To oznacza, że zamówienie jest realizowane zgodnie z planem, a pierwszy nowy tramwaj zostanie dostarczony do Krakowa już w styczniu 2020 roku.

Przypomnijmy, że realizowany kontrakt obejmuje dostawę 50 nowych niskopodłogowych tramwajów. Będą one mieć długość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z głosowego zapowiadania przystanków i tablic wyświetlających trasę przejazdu. W każdym z tramwajów zostanie zamontowana specjalna platforma, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach.

W środku znajdą się także automaty biletowe, w których pasażerowie za bilet zapłacą nie tylko monetami, ale także kartą płatniczą. Z myślą o użytkownikach smartfonów w pojeździe do dyspozycji będą porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych.
Warto także podkreślić, że dwa tramwaje z tej dostawy będą jako pierwsze w Krakowie wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku ok. 3 km (pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości).

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-25T21:28:02 02:00, Romek.nh:

Tramwaje tylko bardziej zakorkuja miasto, ich konserwacja oraz remonty infrastruktury kosztuje zbyt wiele.powinno sie inwestowac w autobusy i busbasy.

Naprawdę. Toż to myślenie z epoki dziadków. Z lat 60/70 XX wieku. Dzisiaj tramwaj wraca - nawet w ciasnych centrach miast. Tramwaj obecnie jest pojazdem przyszłości w przeciwieństwie do autobusów. Czyżbym więc czytał post autora wcześniej urodzonego?

R
Romek.nh
Tramwaje tylko bardziej zakorkuja miasto, ich konserwacja oraz remonty infrastruktury kosztuje zbyt wiele.powinno sie inwestowac w autobusy i busbasy.
B
Burmistrz Nowej Huty
Wbrew panu pre-zydentowi trafia one na linie 9,14,22,52 i okradziona z niskopodlogowego taboru 21 czyli do Huty
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska