Remont wiaduktów na tak zwanej „małej obwodnicy towarowej Krakowa” rozpoczął się w wakacje. Wykonawcy pracują przy naprawie podpór i przęseł obiektów. Uzupełniane są ubytki elementów betonowych i stalowych. Konstrukcje wiaduktów będą zabezpieczone antykorozyjnie, pomalowane i pokryte powłoką antygraffiti. Zadanie realizowane przez PNiUIK Kraków sp. z o.o., wykonane będzie do końca tego roku.
- Działania przy wiaduktach zaplanowaliśmy tak, by zminimalizować wpływ prac na ruch kolejowy i drogowy. Najtrudniejsze zadanie czeka wykonawcę przy ul. Mogilskiej, którą oprócz samochodów, poruszają się również tramwaje. W wybrane weekendy stalowa konstrukcja wiaduktu, za pomocą dużego dźwigu, będzie przenoszona w bezpieczne miejsce i tam remontowana. Po zakończeniu prac, przęsło wróci ponownie na przyczółki - - informuje Piotr Hamarnik z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Na ul. Pilotów remont wiaduktu odbywa się przy zwężeniu jezdni do dwóch pasów ruchu. Natomiast przy ul. Dekerta wykonawcy zabezpieczą plac budowy rusztowaniami i zrealizują prace przy czynnym ruchu samochodów pod obiektem.
Remontowane wiadukty są istotne dla bezpiecznego i sprawnego funkcjonowania linii kolejowej nr 100, którą przez Kraków poruszają się pociągi towarowe. Zadanie pn. „Naprawa obiektów inżynieryjnych w km 8.009, 9.164, 11.706 linii kolejowej nr 100 Kraków Mydlniki — Kraków Bieżanów” realizujemy ze środków budżetowych, a jego koszt to przeszło 13 mln zł netto.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
