https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Planują nową kładkę rowerową nad Wisłą w Krakowie. Obok poprowadzone zostaną trasy Pychowicka i Zwierzyniecka

Piotr Tymczak
Rejon planowanej Trasy Pychowickiej. Pomost z rurociągiem nad Wisłą ma zmienić się w kładkę pieszo-rowerową.
Rejon planowanej Trasy Pychowickiej. Pomost z rurociągiem nad Wisłą ma zmienić się w kładkę pieszo-rowerową. ANNA KACZMARZ
W ramach budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej planowane jest także połączenie rowerowe od ul. Grota-Roweckiego do ul. Księcia Józefa. Do przejazdu nad Wisłą ma zostać wykorzystany obecny pomost, na którym znajduje się rurociąg. Przejdź do GALERII, by zobaczyć z lotu ptaka rejony, w których mają być realizowane inwestycje.

- W drodze ustaleń między projektantem a Wodociągami Miasta Krakowa ustaliliśmy, że istnieje możliwość przełożenia pod ziemię rurociągu poprowadzonego na pomoście technologicznym na Wisłą. Dzięki temu sama konstrukcja nośna tego obiektu mogłaby zostać przebudowana i w ten sposób wykorzystana do stworzenia kładki pieszo-rowerowej - przyznaje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka, która przygotowuje budowę tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej.

Możliwość wykorzystania pomostu technologicznego w celu zaadaptowania go na kładkę pieszo-rowerową oznacza, że nie trzeba byłoby planować osobnej przeprawy. Był z tym duży problem, bowiem trasa Pychowicka ma przechodzić pod Wisłą w rejonie lasu łęgowego w Przegorzałach. Ekolodzy, aktywiści, mieszkańcy alarmowali, aby nie ingerować w ten teren dzikiej przyrody poprzez stawianie tam jakichkolwiek obiektów.

- Dzięki wykorzystaniu istniejącego pomostu spełnilibyśmy oczekiwania, by nie ingerować w las łęgowy, a jednocześnie zapewnilibyśmy komunikację pomiędzy brzegami Wisły - dodaje Krzysztof Migdał.

Przypomnijmy, że trasy Pychowicka i Zwierzyniecka zostały zaplanowane jako drogi dwujezdniowe z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Trasa Pychowicka rozpoczynałaby się tunelem pod ul. Grota-Roweckiego. Później byłby krótki odcinek odsłonięty i zjazd do tunelu, który prowadziłby wzdłuż ul. Sodowej, pod Wisłą i kończył się wyjazdem w nową ul. Księcia Józefa. W dalszym przebiegu zaczynałaby się Trasa Zwierzyniecka z tunelem pod wzgórzem św. Bronisławy. Podziemny przejazd byłby prowadzony do ul. Balickiej, ale z wyjazdem w rejonie ul. Armii Krajowej, a końcowy odcinek poprowadzony byłby do ronda Ofiar Katynia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska