FLESZ - Rynek pracy odporny na pandemię

- Ideą inwestycji jest odbudowa kolei do Niepołomic, co pozwoli na reaktywację po wielu latach przewozów pasażerskich na trasie Kraków – Niepołomice. W porównaniu z dawną linią kolejową do Niepołomic, nowa trasa zostanie wybudowana w nowym przebiegu. Ma to na celu dostosowanie inwestycji do obecnego układu urbanistycznego Niepołomic, a także możliwość obsługę zakładów przemysłowych zlokalizowanych w specjalnej strefie ekonomicznej – podaje spółka Infra – Centrum Doradztwa, która wraz Instytutem Kolejnictwa opracowuje - na zlecenie województwa małopolskiego - studium planistyczno-prognostyczne dla przedsięwzięcia.
Spotkanie konsultacyjne odbędzie się 20 września o godz. 17, w formie zdalnej. Osoby chcące w nim uczestniczyć powinny do17 września przesłać zgłoszenie na adres mailowy: [email protected]. Jak informują organizatorzy konsultacji: link do telekonferencji zostanie przesłany uczestnikom spotkania w dniu 18 września wraz ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi projektu.
Koncepcja odtworzenia „pociągu do Niepołomic” zakłada budowę kolejowej infrastruktury wzdłuż Wisły i „wpięcie” jej do linii kolejowej nr 95 w rejonie mostu kolejowego nad Wisłą (okolice Podgrabia).
To jeden z wariantów, bo w opracowywanym teraz projekcie studium jest ich trzy, także - poprowadzenie torów jako odgałęzienia od linii kolejowej 95 do rejonu dworca autobusowego w Niepołomicach (ul. Kolejowa) oraz od linii kolejowej 91 (w obrębie stacji PKP w Podłężu) do okolic dworca autobusowego w Niepołomicach.
Nowa linia ma mieć ok. 4-5 km (w zależności od wariantu), natomiast długość całej trasy – do Dworca Głównego w Krakowie – wyliczono na ok. 23 km. Wartość inwestycji, która może być realizowana w ramach programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej + do 2028 roku” jest szacowana na 100-150 mln zł.
Linię kolejową do Niepołomic zlikwidowano na początku XXI wieku. Ostatni pociąg pasażerski (tzw. „Niepołomka") przyjechał z Krakowa do miasteczka w 2000 roku. Rok później zlikwidowano trakcję elektryczną, a w 2005 roku rozpoczęto rozbiórkę torów. Na kolejowym nasypie powstała droga do strefy przemysłowej - ul. Wimmera, zwana też „Drogą po Torze”.
- Co zjeść, podróżując po Małopolsce? Oto regionalne przysmaki!
- Relaksujący weekend? Tylko na termach. Oto najlepsze baseny w Małopolsce!
- Wieliczka. Wracają niedzielne kursy autobusów. Jedna linia do likwidacji
- Miodobranie 2021 w Wieliczce. Słodki czas w centrum miasta [ZDJĘCIA]
- Będą nowe połączenia MPK do Krakowa: dla Niepołomic i Wieliczki
- Pociągi nie dojadą z Krakowa do Wieliczki. Szykują się duże zmiany