WSA uznał, że nie wskazano przesłanek dotyczących naruszenia interesu prawnego lub uprawnień skarżących. W związku z powyższym, sąd uznał, że nie miał podstaw do dokonania merytorycznej kontroli zaskarżonej uchwały.
Postanowienie WSA nie jest prawomocne i przysługuje od niego odwołanie do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Uchwała z zeszłego roku darmową komunikację wprowadza się na całą dobę po tym, jak dzień wcześniej na krakowskich stacjach monitorujących stan powietrza, uśredniona norma dla pyłu PM10 przekroczy 150 µg/m3 (lub 200 µg/m3 na jednej stacji). Z darmowego transportu mogą skorzystać posiadacze aktualnych dowodów rejestracyjnych (wydanych gdziekolwiek) oraz osoby z nimi podróżujące w takiej liczbie, ile dany samochód ma wyznaczonych miejsc w dowodzie. W tym roku darmową komunikację wprowadzono dwa razy.
Uchwałę zaskarżył także adwokat Witold Liguziński, który powołał się na art. 32, ust. 1 Konstytucji RP, zgodnie z którym każdy ma prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Jego zdaniem uchwała nie spełnia tych znamion.