Tak ma wyglądać newralgiczna linia kolejowa w Małopolsce! [WIZUALIZACJE] 24.04

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Trwają przygotowania do budowy kluczowej - planowanej od dziesięcioleci - inwestycji dla Małopolski, czyli tzw. linii Podłęże - Piekiełko, dzięki której pociągi np. z Krakowa do Nowego Sącza dojeżdżałyby w godzinę, a do Zakopanego w ok. 100 minut. Oprócz 58 km nowych torów, przy okazji zmodernizowana ma zostać także istniejąca już linia nr 104 Nowy Sącz - Chabówka, z którą łączyć będą się tory z Podłęża. Kolejarze z PKP PLK przedstawili wizualizacje tego newralgicznego projektu. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

FLESZ - Polacy boją się biedy

Przypomnijmy, że obecnie pociągi z Krakowa do Nowego Sącza - ze względu na brak alternatywy - jadą okrężną, 167-kilometrową trasą przez Tarnów i Stróże. Dlatego od lat mówi się o konieczności budowy nowych torów, dzięki którym składy mogłyby w rejonie Podłęża skręcać na południe i krótszą trasą - o długości ok. 92 km dojeżdżać do Nowego Sącza.

Nowa linia ma mieć długość 58 km. W rejonie Szczyrzyca ma się rozgałęziać w kierunku Mszany Dolnej i miejscowości Tymbark.

Dwa lata temu kolejarze podpisali umowę - z polsko-francuskim konsorcjum - dotyczącą przygotowania projektu tzw. linii Podłęże - Piekiełko.

Kolejarze informują m.in., że na wielu odcinkach zakończyły się już badania geologiczne.

"Jak zapowiadała w styczniu PKP PLK, pierwsze przetargi na modernizację linii Chabówka – Nowy Sącz będą ogłoszone w drugiej połowie bieżącego roku, a postępowań w sprawie powiązanej z nią budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc (Piekiełko) można się spodziewać w roku 2022" - podkreśla branżowy portal rynek-kolejowy.pl.

Inwestycja ma zostać zakończona w 2027 roku.

Kraków. Kolejarze zmieniają miasto. Powstają dodatkowe tory,...

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maria

W nowym Sączu budują i remontują wagony. Może chodzi o szybszą drogę do Krakowa?

O
OlaZet

Powtarzam pytanie Gościa:

Co w tej linii jest newralgiczne ?

G
Gość

to jest tylko prestizowa linie, sens brakuje.

Jesli sie rozbuduja istniejacy linie, wtedy sie tez zyska czas, za duzo mnie kasy.

Moze bedzie kiedys linia jaroslawa k. albo mateusza m. ? Prestiz, duzo kasy malo sens. W Niemczech koleje tez czesto buduja (dworzec Stuttgart21, druga linie S-Bahn Monachium, ...)

B
Bosman

A skąd kasa? Partnerstwo publiczno - prywatne, taki pomysł Adamczyka? Nad morzem PLK twierdzi, że nie ma forsy na kolej, konkretnie na linię 202 Gdynia - Słupsk.

G
Gość

A z jakiej to przyczyny ta linia jest neralgiczna?

L
Lipo

Najwyższa pora coś z tym zrobić bo kolej w południowej Małopolsce to jakiś dramat.

E
Ewa

Mam na karku 50 lat i boję się że nie dożyje otwarcia tej nowej linii kolejowej !!

Dodaj ogłoszenie