Jak informuje PKP, na wakacje wracają pociągi na modernizowaną trasę Sucha Beskidzka - Chabówka – Zakopane. Dojazdy do Zakopanego i obsługę pasażerów zapewni tymczasowa stacja na zakopiańskiej Spyrkówce. Musiała ona powstać, bowiem latem, na właściwiej stacji Zakopane kontynuowane będą prace budowlane, rozpoczęte w marcu bieżącego roku.
Docelowa stacja główna zostanie rozbudowana. Zamiast dotychczasowych trzech, będą cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Perony będą dłuższe, dzięki temu przewoźnicy zyskają możliwość swobodnego planowania postojów na stacji Zakopane, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych. Komfort zwiększą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Podwyższone perony ułatwią zaś wsiadanie i wysiadanie z pociągów dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Jak zaznacza Piotr Jędrzejczyk, dyrektor projekt PKP PLK, szeroki zakres inwestycji na stacji Zakopane wymaga, by stacja była nieczynna przez dłuższy czas. Dlatego kolejarze zdecydowali się przygotować rozwiązanie tymczasowe – dworzec na Spyrkówce - w rejonie ul. Chyców Potok. - Są tam kasy biletowe, poczekalnia, toalety, schody i dogodne dojścia oraz oznakowanie i tablice informacyjne – informuje Piotr Jędrzejczyk.
Od 25 czerwca do 31 sierpnia na tymczasowej stacji, do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni PKP Intercity, którzy udzielają wszelkiej informacji pomocnej w podróży.
Zapewniona będzie także komunikacja z centrum miasta. Przy stacji (od strony składu opału) będzie parkingu oraz postoju dla taxi, taxibusów i busów.
Jak zapowiada PKP, dworzec tymczasowy będzie funkcjonował przez kolejny rok. Modernizacja bowiem głównej stacji ma zakończyć się przed wakacjami w 2023 roku.
Modernizacja głównej stacji pod Giewontem jest częścią dużego projektu remontowego na tzw. kolejowej zakopiance. Skrócenie czasu podróżowania, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostępności do kolei, to najważniejsze cele kontynuowanych inwestycji PLK na liniach do Zakopanego. Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin. - Istotnym efektem inwestycji jest zwiększenie dostępności podróżnych do kolei oraz bezpieczeństwa. Latem, pasażerowie skorzystają już z 21 lepiej przygotowanych stacji i przystanków na odcinku między Skawiną a Zakopanem – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Modernizacja kolejowej „zakopianki”, realizowana jest w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”. Na inwestycję przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zakopane. 650 koni pod maską, legendarny wygląd. Samochody p...
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
