Zakopiański dworzec kolejowy jest remontowany od czerwca ubiegłego roku. To wówczas na stare torowisko wjechały ekipy budowlańców. Najpierw rozebrały stare tory i betonowe perony. Potem koparki pogłębiły cały teren. Teraz w końcu widać już zarys nowych peronów. Zaczęły pojawiać się także tory.
Cała przebudowa stacji w Zakopanem na spowodować, że będzie to obiekt nowoczesny i wygodny dla pasażerów. Torowisko ma być obniżone o ponad metr w stosunku do starych torów. Dzięki temu powstaną perony, które umożliwią wsiadanie do wagonów bez konieczności wspinania się po stopniach.
Modernizacja zakopiańskiej stacji kolejowej ma się zakończyć w tym roku. Do czasu zakończenia robót pociągi w czasie wakacji dojeżdżają do tymczasowej stacji na Spyrkówce. Gdy wakacje miną, ruch pociągów ponownie zostanie wstrzymany. Tym razem jednak będzie to już ostatnie czasowe zawieszenie połączeń kolejowych do stolicy polskich Tatr.
Modernizacja głównej stacji pod Giewontem jest częścią dużego projektu remontowego na tzw. kolejowej zakopiance. - Skrócenie czasu podróżowania, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostępności do kolei, to najważniejsze cele inwestycji na liniach do Zakopanego – informuje PKP PLK. Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin.
Łanie w centrum Zakopanego. Pasą się na trawniku, a obok peł...
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]