Historyczny obiekt w Żegiestowie-Zdroju
Dworzec został wybudowany w 1876 roku, to najciekawszy pod względem architektonicznym obiekt tego typu w Dolinie Popradu. W ramach przebudowy historyczna bryła dworca pozostała niezmieniona, ale metamorfozę przeszły wnętrze budynku i jego otoczenie. Wyższa część została pomalowana na jasny kolor, natomiast w niższej, parterowej zastosowano drewnianą okładzinę elewacyjną, a także wiata posiadającą ciekawą kolumnadę i ażurową balustradę.
- Nowością jest częściowe przeszklenie, dzięki czemu zwiększy się przestrzeń obsługi podróżnych wewnątrz budynku. Pod pozostałą częścią wiaty znajdzie się poczekalnia letnia. Dworzec zyska również nową iluminację nocną podkreślająca bryłę budynku i przestrzeń wejściową od strony peronów - informują Polskie Koleje Państwowe SA.
Wnętrze zostało wyposażone w ławki, gabloty, zegar oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. W pobliżu poczekalni znajdą się również toalety, a pozostałą przestrzeni dworca zajmą pomieszczenia techniczne.

Zmieniło się również najbliższe otoczenie dworca. Od strony drogi wojewódzkiej została zaprojektowana ścieżka prowadząca do specjalnej klatki schodowej wraz z windą, dzięki której dostaniemy się na poziom, gdzie znajduje się dworzec. W jego sąsiedztwie przewidziano również nowe chodniki, elementy małej architektury, w tym wiatę rowerową. Uporządkowana zostanie również zieleń.
Postawili całkiem nowy budynek
W Miliku obiekt zbudowano od podstaw. Powstała minimalistyczna bryła, łącząc w sobie styl nowoczesny z architekturą górską. Dworzec ma dużo przeszkleń.

Przestrzeń wewnątrz zaprojektowano nowocześnie. Aranżacje uzupełniono ławkami, gablotami oraz elektronicznymi tablicami przyjazdów i odjazdów pociągów. W sąsiedztwie poczekalni zlokalizowano toalety i pomieszczenia techniczne.
Zaniedbany teren w otoczeniu dworca został zaaranżowany na nowo. Powstały dwie wiaty rowerowe, uporządkowano zieleń oraz zamontowane ławki, kosze i oświetlenie.
Kolejne dworce wpisane do programu
Na listę podstawową Rządowego Programu Przystankowego 2023-2025 zostało przesunięte 13 zadań w Małopolsce. Wyremontowanych zostanie aż 12 stacji i przystanków kolejowych na Sądecczyźnie, część z nich jest już gotowa: Stary Sącz, Rytro, Andrzejówka, Muszyna, Muszyna Zdrój, Barcice, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik oraz jeden w Tuchowie w powiecie tarnowskim. Obecnie PLK SA przygotowują dokumentację do ogłoszenia postępowań przetargowych, które mają zostać ogłoszone jeszcze w tym roku. Największym zwycięzcą tego rozdania jest bez wątpienia dworzec w Muszynie.
Póki co trudno oszacować koszt tej inwestycji. Dopiero po przygotowaniu dokumentacji na każdy z przystanków, czy stacji będzie to możliwe. Każde bowiem z miejsc jest w innym stanie technicznym i będzie wymagał innego nakładu prac. Te ruszą jeszcze w tym roku, albo początkiem 2024. Zakończenie projektów, realizowanych w ramach Rządowego Programu Przystankowego, zaplanowane jest bowiem na 2025 r.
- Piękne widoki i bliskość natury. Tych turystycznych hitów w naszym regionie nie brak
- Piękna strona starówki w Nowym Sączu. Najbardziej efektowne kamienice w centrum
- Łowca "wodnych potworów" z Sądecczyzny. Wędkarstwo to jego pasja
- Łobuzy w Infinity Music Club w Nowym Sączu. Boogie z zespołem dali czadu
- Pamiątka Górala spoza Podhala. Takie suweniry będą promować pięć grup góralskich