Procentowe szacunki wykonania robót
Na budowie odcinka Widoma - Kraków od strony Widomej wykonanie robót budowlanych szacuje się na 64 proc., ale na odcinku od strony Krakowa, na terenie miasta to na razie 36 proc. planowanych prac do wykonania.
Zatem nie tak szybko S7 połączy się z budowaną równocześnie Północą Obwodnicą Krakowa. Choć zapowiadano, że w 2024 roku tak się stanie. Inwestycje mogą jednak przeciągnąć się na rok 2025. Oczywiście możliwe jest wcześniejsze oddawanie ich do użytku kierowców odcinkami. Czas pokaże.
Obwodnica dla mniejszych miasteczek
Droga ekspresowa S7 między Krakowem a granicą województwa świętokrzyskiego będzie pełniła funkcję obwodnicy dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Skomunikowana będzie z siecią innych dróg poprzez osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice oraz węzeł zespolony Kraków Grębałów. Na węźle Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, która będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa. Oddawanie do użytku S7 na północ od Krakowa będzie zapewne następować etapami w latach 2023-2024.
Cztery kluczowe węzły
Realizacja S7 od Widomej do Nowej Huty obejmuje budowę czterech węzłów (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów). Na odcinku miejskim powstanie 21 obiektów inżynierskich – wiaduktów, mostów, estakad, przejść dla zwierząt i przejść podziemnych dla pieszych. Na węźle Kraków Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, która będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa. Trasa S7 to kluczowy fragment nowej drogi do Warszawy, która przejmie ruch tranzytowy z obecnej DK7. Zgodnie z wynikami Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021 na DK7 między Krakowem a Miechowem codziennie przejeżdża ok. 20 tysięcy pojazdów, w tym prawie 4 tysiące ciężarówek. Nowy odcinek drogi ekspresowej ułatwi również podróż z północy na południe Małopolski i w kierunku Rzeszowa.
Nowy fragment linii tramwajowej
Ważne elementy S7 to węzeł Kraków Grębałów i estakada, która będzie częścią węzła Kraków Mistrzejowice. Węzeł Kraków Grębałów połączy S7 z ul. Kocmyrzowską (DW776) i ul. Łowińskiego. W ramach budowy węzła powstaje również nowy fragment linii tramwajowej, biegnący od przystanku Darwina w dwóch kierunkach – wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej do przystanku Wańkowicza i wzdłuż ul. Łowińskiego do Zajezdni Nowa Huta. Budowane są trzy wiadukty tramwajowe – jeden nad linią kolejową i dwa nad drogą ekspresową. Wraz z węzłem powstaną też drogi rowerowe i chodniki dla pieszych.
Budowana nad torami kolejowymi, rzeką Dłubnią i ul. Morcinka estakada ma długość ok. 1,5 km. Będzie to najdłuższy tego typu obiekt w Małopolsce. Maksymalna wysokość podpór to ok. 20 m. Obiekt jest tak wysoki ze względu na ukształtowanie terenu i znajdującą się pod nim linię kolejową z Nowej Huty do centrum Krakowa, która jest poprowadzona na nasypie.
Bolt nagra pasażerów

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Romantyczna Małopolska na rocznicę. W tych miejscach serce może zabić mocniej
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Atrakcyjne nowe kąpielisko pod Krakowem. Woda, molo, plaże ZDJĘCIA
- Miasta rozwodników w Małopolsce. Tu małżeństwa rozpadają się najczęściej
- Tak mieszkają Iwona i Gerard z "Sanatorium miłości". Oto dom słynnej pary seniorów