https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kursy dwóch linii autobusowych się dublują. Będzie zmiana?

Bartosz Dybała
fot. Adam Wojnar
Wcześnie rano autobusy 139 i 208 odjeżdżają z przystanku Bronowice Małe o tej samej godzinie, a jadą prawie tą samą trasą. Jaki to ma sens? - pyta pasażer.

Coś denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście? Byłaś (-eś) świadkiem ciekawego wydarzenia? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

Problem zgłosił nasz Czytelnik, Stanisław Dymek. "Codziennie wczesnym rankiem korzystam z autobusu linii 208 lub 139. Ten pierwszy planowy odjazd z Bronowic Małych (os. Widok) ma o godz. 4.52 a drugi o 4.55. Różnica wynosi tylko 3 minuty, jednak 208 jedzie z lotniska i zazwyczaj jest opóźniony. W rezultacie oba autobusy jadą jednocześnie. Jaki to ma sens?" - pyta Czytelnik.

Zauważa także, że o tak wczesnej porze z tych linii korzysta niewielu pasażerów. A oba autobusy jadą tą samą trasą na odcinku od Mydlnik do Kleparza. To przecież ewidentne marnotrawstwo.

- Na pewno przeanalizujemy rozkłady jazdy obu linii i sprawdzimy możliwość ich zmiany - zapewnił nas Marek Gancarczyk z MPK. - Trzeba jednak pamiętać, że kursy autobusów linii aglomeracyjnych, czyli m.in. 208, są uzgadniane przede wszystkim z mieszkańcami gmin, przez które biegnie trasa - zaznacza Gancarczyk.

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Do s.
Remont wprowadza losowe opóźnienia, czyli 1. rozkład nie da się dostosować, 2. Absolutnie nie należy tego robić.
p
pasażer
Zmiana rozkładu jazdy jednej linii na pewnym odcinku może spowodować dublowanie się na innym odcinku z inną linia np. 159. Wtedy inny pasażer będzie oburzony na to samo. To nie dwie linie, których rozkłady można skoordynować, ale bardzo złożony mechanizm. Ingerencja na jednym odcinku powoduje zmiany na kilku innych odcinkach innych linii.
s
s.
8 i 13 się dublują ale po ostatnich zmianach rozkładu uzupełniają się a nie jeżdżą stadem. Taka częstotliwość tramwajów na trasie Bronowice Małe - centrum jest potrzebna, i jeżeli tylko są rozłożone w czasie równomiernie, to wszystko jest okay.

A i owszem, parę miesięcy temu 4, 13, 8 kursowały w cyklu co 20 minut, w paczkach: trzy tramwaje w 7 minut, a potem 13 minut nic.
s
s.
Remont nie wprowadza losowych opóźnień, tylko stałe, i nie trwa tydzień tylko kilka miesięcy czyli rozkład dostosować 1. da się, 2. należy.
s
s.
Dla 139 to 8 z 20 kilometrów jego trasy czyli 40%. Dla 208 to 8 z 16km czyli 50%.

Ale to i tak pikuś bo 208 kursuje raz na ruski rok. Gorzej z "uzupełniającymi się" 139 i 439, których trasy pokrywają się w ok. 70% w wypadku 139 i 95% w wypadku 439. Rozkład teoretycznie mówi, że powinny kursować co 15 minut w 7-minutowym odstępie od siebie. W istocie często gęsto stojąc na przystanku Bronowice-Wiadukt widzę, jak przyjeżdżają jeden na ogonie drugiego, albo np. pół minuty po poprzednim, pierwszy zatłoczony, drugi puściutki...
c
centuś
8 i 13 też się dublują (na większej części trasy), ponieważ Jacek Prezydent Majchrowski wbrew logice i kosztom, dla zachowania "tradycji" zlecił powrót 8 do Bronowic.
a
antymalkontent
linie dublują się na niewielkim odcinku... jak większość linii np tramwajowych, trzeba marudzić?
r
rem
aby jeden autobus jezdzil tam,
a drugi z powrotem.
b
bo teraz będą mogli
zawiesić 139 i wszyscy będą się kisić w spóźnionym 208.
b
bo teraz będą mogli
zawiesić 139 i wszyscy będą się kisić w spóźnionym 208.
a
ania
tam powinien - na mydlniki - wrocic autobus 103!!!!
M
Mani
Dodam, że ten autobus ma więcej kursów w soboty i niedzielę, niż w dzień powszedni. Kuriozum.
Alternatywa - oczywiście busy przepchane do granic możliwości lub omijające przystanek z powodu braku możliwości zabrania kolenych pasażerów. Albo samochód.
A MPK się nie opłaca zwiększyć częstotliwości. Jak to jest, że prywatnym przewoźnikom się opłaca a MPK wciąż dokłada???
M
Mani
i że rozkłady jazdy linii aglomeracyjnych zmieniane są co 30 lat...... przykład - 226. A tyle się mówi, że ludzie powinni przesiadać się z samochodów do komunikacji zbiorowej ...
n
nbb
Tylko że nikt nie napisał że w Balicach jest remont drogi
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska