- Sprawa miejsc postojowych zawsze budziła kontrowersje. Najprościej ujmując, zawsze brakowało tych miejsc postojowych w mieście - mówi Jacek Bartlewicz, rzecznik prasowy ZDMK. Wychodząc naprzeciw temu problemowi, radni miejscy wyszli z inicjatywą Programu Budowy Parkingów Lokalnych, a projekt ten spotkał się od razu z szybką i pozytywną reakcją miasta.
Finansowanie w ramach Programu Budowy Parkingów Lokalnych jest bardzo przejrzyste - 80% budowy parkingu będzie pokrywał budżet miejski, a 20% wnioskodawca. Priorytetem objęte będą wnioski, które zostaną dofinansowane przez odpowiednią radę dzielnicy. To dofinansowanie nie będzie rekompensowało wkładu osoby wnioskującej, a będzie to część miejskiego wkładu. Istotne jest, by osoba składająca wniosek była formalnym właścicielem działki lub terenu, który zaproponuje w ramach programu. Teren na którym zostanie wybudowany parking zostanie także przekazany przez wnioskodawcę Gminie Miejskiej Kraków.
Osoba zainteresowana powinna złożyć wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami. Każdy złożony wniosek będzie weryfikowany przez specjalnie powołaną komisję, w której zasiądą pracownicy ZDMK, którzy zajmują się m.in. tworzeniem i remontowaniem miejsc postojowych w ciągach ulic.
- Jeżeli weryfikacja takiego wniosku będzie pomyślna, to trafi on do Rady Dzielnicy, która również będzie musiała się pozytywnie wypowiedzieć. Będzie się mogło okazać, że na przykład Rada Dzielnicy chce coś innego posadowić we wskazanym miejscu lub będzie miała inne obiekcje. Jeśli tutaj wniosek przejdzie ponownie pozytywną weryfikację to temat wraca do ZDMK i przygotowujemy wtedy koncepcję parkingu i kosztorys - mówi Jacek Bartlewicz, rzecznik prasowy ZDMK.
Później przyjdzie już czas na podpisanie umowy o współfinansowaniu z wnioskodawcą oraz wprowadzenie takiego zadania do budżetu miasta. - Dlatego jest to proces, który będzie trwał przez chwilę czasu - dodaje rzecznik ZDMK.
Jak wylicza Jacek Bartlewicz, jest szerokie spektrum podmiotów, które mogą wystąpić z wnioskiem o budowę parkingu, a mowa tutaj o osobach fizycznych, organizacjach pozarządowych, wspólnotach mieszkaniowych, czy też spółdzielniach mieszkaniowych, w których rzecznik ZDMK widzi największy potencjał w tym Programie. - Spółdzielnie mają sporo terenów własnych, na których niekoniecznie coś budują - tłumaczy rzecznik ZDKM.
Parkingi będą ogólnodostępne, a co za tym idzie skorzystać z nich będzie mógł każdy bez wnoszenia żadnych opłat. Nie ma tutaj więc mowy o żadnych szlabanach, czy przypisywaniu miejsc. PBPL ma funkcjonować na podobnych zasadach jak realizacja inwestycji miejskich. Wykonanie poszczególnych zadań związanych z budową parkingu musi zostać poprzedzone wprowadzeniem zadania do budżetu oraz wieloletniej prognozy finansowej – wieloletniego planu inwestycyjnego. Za realizację uchwały odpowiedzialny jest Zarząd Dróg Miasta Krakowa (ZDMK).
- Oto najwięksi pożeracze prądu w twoim domu!
- Horoskop jesienno-zimowy dla wszystkich znaków zodiaku
- Pokoje do wynajęcia w Krakowie. Cena? Od 600 do nawet 1500 złotych!
- Emerytury w październiku 2022. Takie przelewy będą dostawać emeryci po zmianach
- Najpopularniejsze imiona w tym roku w Krakowie. TOP 10 dla chłopców i dla dziewczynek
- Punkty karne. Nowy taryfikator punktów 2022. Co zmieniło się od 17 września?
