FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy
Na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do ul. Pszczelnej rozpoczynają się pierwsze prace związane z układaniem nawierzchni nowej drogi. Chcemy, by zakończył się przed wrześniem tego roku. Obecne roboty rozpoczęliśmy od tego odcinka, aby jak najszybciej zakończyły się uciążliwości związane z inwestycją dla okolicznych mieszkańców - informuje Krzysztof Migdał z gminnej spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiadającej za inwestycję.
10 lat, a inny świat. Tak dekadę temu wyglądał Kraków [ZDJĘC...
Przyznaje, że prace związane z układaniem nawierzchni będą też stopniowo prowadzone na innych odcinkach (są nimi głównie tunele), ale roboty na terenie w rejonie zabudowań mieszkalnych są priorytetem.
Przypomnijmy, że wcześniej układ drogowy wykonano na drugim końcu trasy w rejonie ul. Turowicza i Herberta. Tam też można już zobaczyć torowisko linii tramwajowej, która w ramach inwestycji powstaje na odcinku od Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej.
Na ukończeniu są prace związane z budową konstrukcji sześciu tuneli. Do zakończenia pozostało wykonanie konstrukcji najdłuższego z tuneli między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.
W spółce Trasa Łagiewnicka przyznają, że pracownikom na terenie budowy ostatnio nie sprzyja deszczowa pogoda, co nie pozwala przyspieszyć robót.
Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, która powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej ma być gotowa do końca 2021 r.
W ramach przedsięwzięcia powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
W rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną. Konstrukcja kładki jest stalowa, a podłoże dla pieszych i rowerzystów będzie wykonane z żelbetu. Obiekt zostanie oddany do użytku wraz z całą Trasą Łagiewnicką do końca 2021 roku.
Kładka powstaje w miejscu skrzyżowania ul. Ruczaj i Pszczelnej. Tam wyznaczono jeden z węzłów w ramach Trasy Łagiewnickiej. Przy obu ulicach jest dużo nowych osiedli. Konsultacje z mieszkańcami wykazały, że potrzebne jest nowe skomunikowanie tych rejonów. Stąd powstała koncepcja kładki dla pieszych i rowerzystów.
Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Budowa ma trwać do końca roku.
- Krakowskie absurdy budowlane. Deweloper płakał, jak to wymyślał
- To powinieneś wiedzieć o zakrzepicy
- Termy z basenem na stadionie Wisły są już gotowe. Byliśmy w środku
- Ile zarabia kasjer, a ile sprzedawca? Oto zestawienie płac w 18 znanych zawodach
- Pstryknij wraka! Pomóżmy Krakowowi pozbyć się zdezelowanych aut z ulic i chodników
