Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka: układają nawierzchnię nowej drogi [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie ma się zakończyć z końcem 2021 roku.
Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie ma się zakończyć z końcem 2021 roku. Anna Kaczmarz
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie. W rejonie Ruczaju rozpoczynają się prace związane z układaniem nawierzchni. Nowy układ drogowy praktycznie został wykonany po drugiej stronie przy skrzyżowaniu ul. Turowicza i Herberta. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postęp robót związanych z inwestycją.

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

Na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do ul. Pszczelnej rozpoczynają się pierwsze prace związane z układaniem nawierzchni nowej drogi. Chcemy, by zakończył się przed wrześniem tego roku. Obecne roboty rozpoczęliśmy od tego odcinka, aby jak najszybciej zakończyły się uciążliwości związane z inwestycją dla okolicznych mieszkańców - informuje Krzysztof Migdał z gminnej spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiadającej za inwestycję.

10 lat, a inny świat. Tak dekadę temu wyglądał Kraków [ZDJĘC...

Przyznaje, że prace związane z układaniem nawierzchni będą też stopniowo prowadzone na innych odcinkach (są nimi głównie tunele), ale roboty na terenie w rejonie zabudowań mieszkalnych są priorytetem.

Przypomnijmy, że wcześniej układ drogowy wykonano na drugim końcu trasy w rejonie ul. Turowicza i Herberta. Tam też można już zobaczyć torowisko linii tramwajowej, która w ramach inwestycji powstaje na odcinku od Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej.

Na ukończeniu są prace związane z budową konstrukcji sześciu tuneli. Do zakończenia pozostało wykonanie konstrukcji najdłuższego z tuneli między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

W spółce Trasa Łagiewnicka przyznają, że pracownikom na terenie budowy ostatnio nie sprzyja deszczowa pogoda, co nie pozwala przyspieszyć robót.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, która powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej ma być gotowa do końca 2021 r.

W ramach przedsięwzięcia powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną. Konstrukcja kładki jest stalowa, a podłoże dla pieszych i rowerzystów będzie wykonane z żelbetu. Obiekt zostanie oddany do użytku wraz z całą Trasą Łagiewnicką do końca 2021 roku.

Kładka powstaje w miejscu skrzyżowania ul. Ruczaj i Pszczelnej. Tam wyznaczono jeden z węzłów w ramach Trasy Łagiewnickiej. Przy obu ulicach jest dużo nowych osiedli. Konsultacje z mieszkańcami wykazały, że potrzebne jest nowe skomunikowanie tych rejonów. Stąd powstała koncepcja kładki dla pieszych i rowerzystów.

Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Budowa ma trwać do końca roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska