Letnie słodkości bez wyrzutów sumienia. Jak odchudzić desery [PORADNIK DIETETYKA]

mad
Czy da się "odchudzić" desery? Oczywiście, że tak!
Czy da się "odchudzić" desery? Oczywiście, że tak!
Masz ochotę na małe „co nieco” bez wyrzutów sumienia? Latem to nie jest problem! Dzięki sezonowym owocom i kilku niskokalorycznym dodatkom w krótkim czasie możesz wyczarować coś pysznego!

Jak „odchudzić” desery? Zobaczcie kilka pomysłów na lekkie dania.

Słodkie śniadania

Dla tych, co lubią zacząć dzień od kubka aromatycznej kawy ze słodkim dodatkiem polecamy ugotowaną kaszę jaglaną, pełnoziarniste płatki (np. owsiane, orkiszowe) lub brązowy ryż z dużą porcją świeżych owoców. Aby posiłek był bardziej sycący dodajmy chudy jogurt lub twaróg.
Pyszną opcją będzie też pożywny koktajl z owoców i warzyw zmiksowany z płatkami owsianymi i orzechami.

Ciasta, które nie tuczą

Wielbiciele drożdżówek, biszkoptów z owocami, czy muffinków nie muszą zapominać o ich istnieniu w pogoni za szczupłą sylwetką. Jeśli do ich przygotowania użyjemy pełnoziarnistej mąki, chudego mleka, posłodzimy ksylitolem i zmniejszymy sugerowaną w przepisie ilość tłuszczu to staną się zdrową i wartościową przekąską.
Dzięki tym drobnym zmianom możesz sobie pozwolić na letni klasyk – czyli biszkopt z owocami, jagodziankę, czy malinową babeczkę.
- Pamiętajmy, że dbanie o zdrową i smukłą sylwetkę nie oznacza rezygnacji z tłuszczów. Są one niezbędne do przyswajania witamin A, D, E i K. To także źródło kwasów omega-3 i omega-6. Zdrowe tłuszcze prócz tego, że poprawiają smak potraw, korzystnie wpływają na wygląd naszej cery, obniżają poziom złego cholesterolu,poprawiają pamięć i koncentrację. Do pieczenia słodkości polecam tłuszcze roślinne, np. olej rzepakowy. Jeśli chcemy obniżyć wartość kaloryczną naszych dań tłuszcz częściowo możemy zastąpić musem z banana, avocado lub jabłka podpowiada Paulina Barros, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Maczfit.

Dla ochłody zdrowe desery i lody

Hitem tego lata są samodzielnie przygotowane, zdrowe „lody bakaliowe” na bazie
zmiksowanych bananów z chudym jogurtem lub tzw. „mlekiem roślinnym” (np. sojowym lub migdałowym), miodem, rodzynkami i orzechami.
Tak samo jak w przypadku tradycyjnych sorbetów z sezonowych owoców, zmiksowaną masę należy włożyć na kilka godzin do zamrażarki.
Możemy też przygotować zdrowe mini serniczki - w pucharkach lub szerszych szklankach układamy warstwami ulubione, pokrojone w kostkę owoce i zmiksowany, chudy twaróg z dodatkiem naturalnego jogurtu oraz odrobiny miodu lub ksylitolu.
Dobrze ochłodzi i orzeźwi nas również galaretka ze świeżo wyciskanego lub tłoczonego soku (nie z koncentratu), którą zagęszczamy żelatyną, czy agarem. Tak przygotowaną galaretką zalewamy ulubione owoce i schładzamy w lodówce, by stężała.
- Lody produkowane na masową skalę w większości przypadków na pierwszym miejscu mają cukier lub syrop glukozowo-fruktozowy. W składzie są również niezdrowe zagęstniki, mleko w proszku i konserwanty. Dlatego szczególnie zachęcam do przygotowywania ich własnoręcznie. Z pomocą blendera zajmie nam to zaledwie kilka minut. - podpowiada Paulina Barros.

Czekoladowe, ale zdrowe

Fanom czekoladowych fit-wariacji polecamy szczególnie ciasto czekoladowo-kokosowe na bazie czerwonej fasoli, które może być zarówno smacznym deserem jak i doskonałą, sycą przekąską pełną wartościowych składników.
Do puszki odsączonej fasoli dodajemy pół szklanki wiórków kokosowych, taką samą porcję wody, szklankę daktyli, 2-3 łyżki
kakao i łyżeczkę sody oczyszczonej. Całość miksujemy na gładką masę i pieczemy ok. 35 minut w 180 stopniach.
Polecamy także fit mus czekoladowy z 3 składników. Wystarczy dojrzałego banana i awokado zmiksować z 3 łyżkami kakao na gładką masę…i gotowe!

Zobacz koniecznie: Czym zastąpić cukier? Ksylitol, stewia, erytrytol czy tagatoza?

Zobacz koniecznie: Dietetyczne ciasto fit-hit ze Słodkiej Manufaktury

Zobacz też: Koktajle. TOP 7 pomysłów na zdrowe koktajle naszych Czytelników

Zobacz koniecznie:Mleko: właściwości, składniki, wartości odżywcze. Czy mleko jest dobre dla ludzi?

Zobacz też:Ziemniaki. Skąd pochodzą, ile jest odmian i czy są kaloryczne?

Zobacz też:Dlaczego warto jeść sałatę? Kalorie, wartości odżywcze, rodzaje sałaty

Zobacz też:Dlaczego warto jeść zupy? Rozmowa z dietetyczką

Zobacz też:Sok pomidorowy – właściwości, kalorie, składniki odżywcze

Zobacz też:Produkty BIO - co warto wiedzieć o żywności bez sztucznych nawozów

Zobacz też:Przepisy na pyszne ciasta z rabarbarem

Zobacz też:Botwinka. Zupy z botwiny na ciepło i zimno [PRZEPISY]

Zobacz też:Sernik na zimno: przepisy

FLESZ - Owoce prosto z krzaka groźne dla zdrowia!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3