https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mój reporter: dlaczego na linii 14 nie jeżdżą już nowe tramwaje?

Marcin Karkosza
Geri: Czemu na linii tramwajowej 14 nie ma już nowych tramwajów NGT8?

Byłaś (-eś) świadkiem ciekawego wydarzenia? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

Odpowiada reporter Marcin Karkosza: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu wyjaśnia, że nowe tramwaje NGT8, ze względu na duży rozmiar, przydadzą się bardziej na linii 50, z której korzysta wiecej pasażerów.

- Na linii numer 14 wciąż kursują bombardiery, choć są to starsze modele - mówi Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT. - Nie mają one klimatyzacji i są mniejsze, ale pasażerowie bez problemu się do nich mieszczą.

Urzędnicy podkreślają jednak, że połączenia z Mistrzejowic wciąż obsługiwane są taborem porównywalnym jakościowo z tym z innych dzielnic. - Na linii numer 9 część kursów obsługiwana jest przez wozy zmodernizowane, które posiadają klimatyzację. Dzięki temu Mistrzejowice mają nie mniej wygodny tabor, jak Mały Płaszów, Kurdwanów czy Ruczaj.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
k.klimek
duże załadowanie na linii nr 14 też jest . a może na linii nr 14 wstawili by jakiś nowszy tabor z klimatyzacią w końcu to też długa linia.
K
Kasia
Na 50-ce są 23 przystanki, na 14-tce są 33 przystanki, a na 52 są 34 przystanki, na najdłuższą linię powinny trafic najdłuższe składy, a Os. Piastów zasługuje na to - wyremontowane torowisko, nowoczesna pętla, i fakt że tam nie dociera żaden niskopodłogowiec to tylko 3 z wielu powodów!
s
sanders
Ruszy remont Mogilska-Jana PawłaII to ją zawieszą , a "4"-ki i reszta pojedzie przez al.Pokoju
J
Jan Polewka
Będziesz miał więcej miejsca i nowe okna w wyremontowanych wagonach
k
krakus
Powinna być "12"-ka z Ruczaju do Rakowic , i "15"-ka z Rakowic do Piastów czy jakiegos huckiego osiedla
- m - a
O ile na linii 14 wystarcza mały bombardier , o tyle NGT8 powinny się pojawić na linii 52 ( Czerwone maki - os. Piastów ) Tymbardziej że os.Piastów to jedno z niewielu miejsc gdzie nie dociera żaden niskopodłogowiec .Linia 13 powinna się podzielić taborem NGT8 z linią 52. Siedem sztuk na 13 i siedem na 52. Najnowsze tramwaje powinny być widoczne w całym mieście a nie tylko po linii KST.
14
Ale linia 14 jeździ co 20 minut i jest jedyną linią na al. Pokoju, którą jeździł przyzwoity tramwaj (na linii 1 i 22 jeżdżą rozpadające się trupy, w których zimą jest przeraźliwie zimno, a w lecie przeraźliwie gorąco).

Po systematycznym obcinaniu kursów na al. Pokoju, ten tramwaj był pierwszym pozytywnym przejawem zmian w komunikacji od dłuższego czasu. 50tka natomiast praktycznie od samego początku jest mocno faworyzowana.

Ogólnie nie będę tutaj płakać, po prostu jak mi się skończy bilet miesięczny to przerzucę się na rower, a w deszczowe dni na samochód.
R
Rafał
Zawsze ktoś ucierpi i będzie niezadowolony, no chyba że by wymienić wszystkie stare trupy na NGT8...
Ja osobiście jeżdżę 50 i mnie to pasuje. W 50 też są tłoki, mimo że co 6 minut w szczucie jeździ.
A gorąco jest we wszystkich tramwajach.
q
qwerty
"Pasażerowie bez problemu się do nich zmieszczą" To są jakieś kpiny, chyba nikt z ZIKiT'u nie jeździł tą linią i nie wie co się dzieje zwłaszcza w godzinach szczytu, dodatkowo bez klimatyzacji ciężko przetrwać gdy za oknem 30 st. oczywiście kto na tym cierpi? pasażerowie, norma!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska