https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Plac Grzegórzecki w Krakowie. Szykuje się wielka rewolucja koło Hali Targowej. Jeden kierunek na Grzegórzeckiej, drzewa na Blich

Bartosz Dybała
Wizualizacje placu Grzegórzeckiego
Wizualizacje placu Grzegórzeckiego ZZM
Miejscy urzędnicy chcą budować zielony plac Grzegórzecki w pobliżu Hali Targowej. Pojawią się drzewa, krzewy, a także ławki. Inwestycja całkowicie przeorganizuje ruch samochodowy w tej części Krakowa. Przede wszystkim jednokierunkowa stanie się ulica Grzegórzecka. W części jeden kierunek zostanie wprowadzony również na zamkniętej obecnie ulicy Blich, na której Zarząd Zieleni Miejskiej planuje posadzić także drzewa.

Ulica Grzegórzecka w części ma się zmienić w plac Grzegórzecki. Miasto planuje inwestycję od dłuższego czasu, ale problemem jest wygospodarowanie w gminnym budżecie funduszy na realizację.

- Jeżeli chodzi o plac Grzegórzecki, to mamy projekt, będziemy uzyskiwać pozwolenia, ale na razie nie mamy pieniędzy na realizację - mówił w styczniu wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.

Tak ma wyglądać organizacja ruchu samochodowego, gdy powstanie plac Grzegórzecki
Tak ma wyglądać organizacja ruchu samochodowego, gdy powstanie plac Grzegórzecki Materiały prasowe UMK

Nie ma konkretnego terminu, kiedy rozpocznie się budowa placu. Wiadomo jednak, że gdy już powstanie, kierowców, pieszych, jak również rowerzystów, czekają gigantyczne zmiany w ruchu.

Przypomnijmy: nowy, zielony plac powstanie między przebudowanym wiaduktem kolejowym a skrzyżowaniem ulicy Grzegórzeckiej z aleją Daszyńskiego. Ruch samochodowy jest tam obecnie bardzo duży. Piesi muszą przeciskać się między autami. W przyszłości ma być inaczej. Dzięki budowie placu przestrzeń w sąsiedztwie Hali Targowej stanie się bardziej przyjazna dla pieszych, a także rowerzystów.

Urzędnicy chcą przede wszystkim, by ul. Grzegórzecka stała się jednokierunkowa. Będzie nią można dojechać od ronda Grzegórzeckiego do ulicy Dietla. W przeciwnym kierunku dojazd do ronda będzie niemożliwy: na placu zostanie wykonana nawrotka, po której przejechaniu kierowcy będą mogli skręcić w ulicę Wielopole lub pojechać dalej ulicą Dietla w kierunku ulicy Starowiślnej.

Jadąc Grzegórzecką w stronę Dietla będzie możliwy skręt w zamkniętą teraz ul. Blich, która w części będzie jednokierunkowa (planowaną organizację ruchu dokładnie obrazuje poniższa grafika). Zarząd zieleni chce posadzić na niej drzewa. Z ulicy Blich nie będzie można włączyć się do ruchu na ul. Dietla.

Ulica Blich ma być w części jednokierunkowa
Ulica Blich ma być w części jednokierunkowa Materiały prasowe UMK

Wzdłuż Blich, pod nowymi estakadami kolejowymi, które wyrosły w miejsce zlikwidowanego nasypu, miasto zaplanowało budowę parku. W bardzo bliskiej odległości mieszkańcy będą mieli zatem dwie zielone przestrzenie: park Kolejowy i plac Grzegórzecki. Będzie można do nich dojechać tramwajem, ale i pociągiem. Przypomnijmy, że tuż obok Hali Targowej powstaje przystanek kolejowy Kraków-Grzegórzki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Witold
Do g bgng

Nawiązując do twoich słów "to sie przenieś.... co nas to obchodzi"

znajdź sobie lepsze miejsce dla swoich śmieci i nie przywoź ich do "hucianej" spalarni ... co nas to obchodzi?
a
aqwa
Tylko ślepy i bez wyobraźni może wmawiać ludziom park pod kolejową estakadą. Przecież tam nawet trawa nie będzie rosła a co dopiero drzewa. A tereny tuż obok to będą doskonałe miejsce na popijawę dla meneli.
g
g bgng
11 maja, 21:31, Witold:

Miasto po raz kolejny chce odciąć Nową Hutę od reszty miasta. Dlaczego?

Wyobraźcie sobie, że chcecie dojechać z Salwatora do Placu Centralnego. Jedziecie Kościuszki, skręcacie pod Jubilatem na Most Dębnicki, dojeżdżacie do Mostu Grunwaldzkiego i co dalej?!

Dietla nie można, zamknęli przejazd bo na Grzegórzeckiej ważniejsze rowery. No to na Mateczny, wieczny korek i zapchana do granic możliwości Nowohucka (też niedobrze). To może dalej Kamińskiego, Wielicka, obwodnica autostradowa, S-7 i od strony Kopca Wandy do Placu Centralnego.

Brawo. Rewolucyjne pomysły. 20 km do przejechania, mnóstwo spalin, mnóstwo smogu. Właśnie to proponują nam urzędnicy!!! I nie dajcie się zmylić pseudo zielenią.

to sie przenieś.... co nas to obchodzi. jesteś pempkiem świata?

W
Witold
Miasto po raz kolejny chce odciąć Nową Hutę od reszty miasta. Dlaczego?

Wyobraźcie sobie, że chcecie dojechać z Salwatora do Placu Centralnego. Jedziecie Kościuszki, skręcacie pod Jubilatem na Most Dębnicki, dojeżdżacie do Mostu Grunwaldzkiego i co dalej?!

Dietla nie można, zamknęli przejazd bo na Grzegórzeckiej ważniejsze rowery. No to na Mateczny, wieczny korek i zapchana do granic możliwości Nowohucka (też niedobrze). To może dalej Kamińskiego, Wielicka, obwodnica autostradowa, S-7 i od strony Kopca Wandy do Placu Centralnego.

Brawo. Rewolucyjne pomysły. 20 km do przejechania, mnóstwo spalin, mnóstwo smogu. Właśnie to proponują nam urzędnicy!!! I nie dajcie się zmylić pseudo zielenią.
g
grzeg
Jeden kierunek na Grzegórzeckiej, jeden na Blich. Oni chyba po prostu nienawidzą chcących normalnie żyć ludzi.

Przy okazji - w dziesiątkach miejsc na ulicach naszego miasta jest autentycznie niebezpiecznie ze względu na szaleństwo tych słupków. Podać mi jeszcze jedno miasto w Polsce, które się na coś podobnego zdecydowało.
O
Obiektywny
Te zmiany spowodują jedynie dodatkowe problemy dla mieszkańców. Urzędnikom krakowskim lepiej byłoby płacić za nic-nierobienie; przynajmniej nie wyrządziliby tylu szkód.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska