Chodzi o dokończenie budowy obwodnicy trzech wsi w gminie Nowy Targ. Kilka miesięcy temu drogowcom udało się oddać do użytku pierwszą cześć obwodnicy – która rozpoczyna się na rondzie na drodze krajowej nr 49 między Nowym Targiem a Gronkowem. Cała obwodnica docelowo ma biec aż za Harklową, gdzie włączy się do drogi wojewódzkiej 969, która dalej biegnie w kierunku Krościenka nad Dunajcem i Nowego Sącza.
Cała inwestycja podzielona została na dwa etapy. Prace przy pierwszym etapie – od krajówki do drogi powiatowej Ostrowsko-Gronków - zakończyły się co prawda w grudniu 2020 roku. Jednak dopiero we wrześniu 2021 roku Zarządowi Dróg Wojewódzkich udał się uzyskać odbiór nowej drogi i pozwolenie na użytkowanie.
Teraz drogowcy biorą się za drugą cześć drogi – od drogi powiatowej w Ostrowsku do drogi wojewódzkiej w Harklowej. Przetarg wygrało konsorcjum dwóch firm - COLAS Polska z Palędzia i spółka MOST z Sopotu. Koszt całej inwestycji wyniesie ponad 39 mln zł.
Jak informuje ZDW w Krakowie, przetarg został rozstrzygnięty, ale umowa podpisana zostanie za 10 dni. Wykonawca będzie miał od tego czasu 21 miesięcy na wybudowanie nowej drogi.
ZDW ma już prawomocne pozwolenie na budowę kolejnego odcinka nowej drogi.
- Bardzo liczymy na tą obwodnicę, bo poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego w kierunku Nowego Sącz czy Pienin, zwiększy się bezpieczeństwo naszych mieszkańców we wsiach Waksmund, Ostrowsko, czy Łopuszna Pozostanie tam bowiem jedynie ruch lokalny – mówi Marcin Kolasa, wicewójt gminy Nowy Targ.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
