https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Umowa na kładkę Kazimierz - Podgórze podpisana. Ta inwestycja zmieni Kraków jak kładka Bernatka?

Arkadiusz Maciejowski
Autorem koncepcji kładki Kazimierz – Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak
Autorem koncepcji kładki Kazimierz – Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak Lewicki&Łatak
Ta kładka może zmienić Kraków. Tak jak kładka Bernatka ożywiła Podgórze, łącząc tę dzielnicę z Kazimierzem. Właśnie została podpisana kluczowa umowa. Przeciwko inwestycji protestuje już grupa mieszkańców Kazimierza.

Kraków będzie miał kolejną kładkę pieszo-rowerową nad Wisłą, tym razem na wysokości Kazimierza i Ludwinowa. Umowa podpisana, czas na roboty budowlane.

Kontrakt na realizację robót budowlanych podpisali 5 października 2023 roku Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie w imieniu Gminy Kraków i Sebastian Nowak, prezes zarządu firmy Primost Południe Sp. z o.o. Wartość umowy to 113,7 mln zł z terminem realizacji 26 miesięcy.

Przypomnijmy: autorem koncepcji kładki Kazimierz – Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak, zwycięzca konkursu architektonicznego, rozstrzygniętego przez Miasto w 2006 r. Przeprawa będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości, a w najwyższym punkcie będzie wysoka na blisko 16 m. Połączy Bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego.

- Co ważne, zadanie zostanie zrealizowane z jak najmniejszą ingerencją w zieleń. Do wycięcia zaplanowano jedynie dwa drzewa, w zamian za które nasadzonych będzie 8 okazów. Jedno drzewo zostanie przesadzone - podkreślają urzędnicy miejscy.

I wyliczają:

To inwestycja zaplanowania i realizowana przede wszystkim z myślą o mieszkańcach Krakowa. Przeprawa będzie stanowić dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Przejazd rowerem z dzielnic południowych do centrum będzie krótszy niż obecnie, a mieszkańcy Starego Miasta będą mieli łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych terenów zielonych Podgórza, choćby Plant im. Floriana Nowackiego czy doliny rzeki Wilgi. Nie bez znaczenia jest też szansa na ożywienie brzegów Wisły i powtórzenie sukcesu oddanej w 2010 roku kładki ojca Laetusa Bernatka. Równie istotny jest także fakt, że po realizacji tej inwestycji poprawi się stan infrastruktury komunalnej po obu stronach Wisły dzięki przebudowie sieci podziemnych.

Inwestycja realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł z dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

Warto dodać, że od czerwca tego roku mieszkańcy mogą już korzystać z kładki pieszo-rowerowej łączącej Grzegórzki z Zabłociem. Zadanie powstało we współpracy Gminy Kraków i PKP PLK SA, w ramach inwestycji kolejowej mającej na celu modernizację linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Ze strony Miasta odpowiedzialny za to zadanie był Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Devil.
6 października, 11:34, Rhw:

Katastrofalny koszmar architektoniczny KICZ NAD KICZE !

Kompletnie niepasujący obiekt oderwany od istniejącej i otaczającej zabudowie oderwany od KRAKOWA I PODGÓRZA jakby nie oglądać nie da się tego zaakceptować !

SZCZYT BEZGUŚCIA DECYDENTÓW KTÓRZY PEWNO NIE SĄ RODOWITYMI KRAKOWIANAMI !

DNO .......... NIŻEJ UPAŚĆ SIĘ JUŻ NIE DA !

Człowieku rodowitych Krakowian już nie maaaa.Chyba na Rakowicach.

M
Max
No nareszcie ! I nic nie robić sobie z tej rozkrzyczanej hałastry, zdolnej tylko do robienia niczego ... Dzięki Bogu, że tacy nie rządzą Krakowem, bo nic byśmy nigdy nie zbudowali !!!
R
Rhw
Katastrofalny koszmar architektoniczny KICZ NAD KICZE !

Kompletnie niepasujący obiekt oderwany od istniejącej i otaczającej zabudowie oderwany od KRAKOWA I PODGÓRZA jakby nie oglądać nie da się tego zaakceptować !

SZCZYT BEZGUŚCIA DECYDENTÓW KTÓRZY PEWNO NIE SĄ RODOWITYMI KRAKOWIANAMI !

DNO .......... NIŻEJ UPAŚĆ SIĘ JUŻ NIE DA !
g
grzeg
5 października, 16:40, Andrzej Szydłowski:

25 lat czekmy na wjazd na most. Kotlarski..Skutek braku wjazdu na most od Podgórskiej, to między innymi nadmiernie obciążone rondo Grzegòrzeckie . Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje dokończenie,nieskończonej inwestycji,lecz nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 25 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 25 lata temu inwestycji

To prawda, nie sposób zrozumieć tej w sposób oczywisty szkodliwej sytuacji. Co więcej, niestety nic nie zapowiada realizacji.

v
vinci
5 października, 12:17, quest:

Bardzo ładny projekt, jestem na TAK. Nie rozumiem istoty tych protestów...mam wrażenie, że co by się w Krakowie nie budowało, to zawsze ktoś przeciwko czemuś protestuje

Projekt może i nie br[orbaźliwe] natomiast na pewno nie pasujący do tej lokalizacji,nie mówiąc już o tym że cenowo to mocno zawyżona inwestycja

A
Andrzej Szydłowski
25 lat czekmy na wjazd na most. Kotlarski..Skutek braku wjazdu na most od Podgórskiej, to między innymi nadmiernie obciążone rondo Grzegòrzeckie . Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje dokończenie,nieskończonej inwestycji,lecz nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 25 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 25 lata temu inwestycji
L
Loki
Zmieni, ale okolice w zakorkowaną du...ę. Nawet podwójna dawka leków na wypróżnienie nic nie pomoże...
P
Prezydęt
5 października, 12:58, Zbigniew Rusek:

Jak ją wybudują, to niech przywrócą wszystkie pasy ruchu na Moście Grunwaldzkim i na ul. Dietla, oraz linię autobusową 184 na dawną trasę.

Zbysiu stawiasz warunki czy wylewasz żale?

Z
Zbigniew Rusek
Jak ją wybudują, to niech przywrócą wszystkie pasy ruchu na Moście Grunwaldzkim i na ul. Dietla, oraz linię autobusową 184 na dawną trasę.
n
nemo
5 października, 11:59, Krakus:

Za rok podczas wyborów rozliczymy tą władzę która nie słucha mieszkańców i zadłuża Kraków niepotrzebnymi inwestycjami.

Ktoś z miasta pewnie dostał łapówkę

n
nemo
[wulgaryzm]izm urzędników budują[wulgaryzm]h za społeczne pieniądze kładkę dla podpitej , imprezującej młodzieży w pomieszczeniach pod hotelem Forum .
D
Dziwny jesteś…
5 października, 12:17, quest:

Bardzo ładny projekt, jestem na TAK. Nie rozumiem istoty tych protestów...mam wrażenie, że co by się w Krakowie nie budowało, to zawsze ktoś przeciwko czemuś protestuje

Znaczy: jeszcze, dziecko drogie, wierzysz w komputerowo generowane „wizualizacje”? To popatrz sobie, na przykład, jak miała wyglądać ta cała „Unity Tower” (są jeszcze te „wizualizacje” w Sieci) — a potem przejedź się na rondo Mogilskie i obejrzyj ten szarobury kloc.

A co do prostestów… a cóż w tym takiego dziwnego, biorąc pod uwagę CO, JAK i GDZIE się w Krakowie buduje? W Krakowie niczym dziwnym nie jest np. wstawienie kamienicy na podwórzu innej kamienicy — taką bezczelność deweloperki ludzie zmuszeni są znosić już dziesięciolecia, więc nic dziwnego, że wykazują ostrożność, skoro władza samorządowa ni trochę ich nie broni.

q
quest
Bardzo ładny projekt, jestem na TAK. Nie rozumiem istoty tych protestów...mam wrażenie, że co by się w Krakowie nie budowało, to zawsze ktoś przeciwko czemuś protestuje
K
Krakus
Za rok podczas wyborów rozliczymy tą władzę która nie słucha mieszkańców i zadłuża Kraków niepotrzebnymi inwestycjami.
P
Po prostu
Należy jak najszybciej wycofać się z tej umowy.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska