Jak informuje PKP PLK, w trakcie najbliższych miesięcy kontynuowane będą roboty na torach, między Suchą Beskidzką a Zakopanem. W czerwcu, do zmodernizowanych oraz nowych stacji i przystanków dołączy stacja Szaflary, a w grudniu Biały Dunajec i Zakopane.
Prace realizowane do czerwca, obejmą również budowę dodatkowych obiektów. Zmodernizowany zostanie kolejny peron, usytuowany przy budynku dworca w Nowym Targu. W Poroninie, rozpoczną się prace budowlane związane z przejściem pod torami, które ułatwi komunikację na stacji wszystkim podróżnym. Nowy obiekt z windami zapewni wygodne i bezpieczne dojście do peronów wszystkim podróżnym. Przejście ułatwi również komunikację w rejonie ważnego węzła drogowego.
- W Poroninie pasażerowie korzystają już z nowego peronu dwukrawędziowego, przystosowanego do lepszej obsługi. Są wiaty, ławki i tablice informacyjne oraz oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych. Podobne wyposażenie znajdzie się niebawem na kolejnym peronie, który zostanie przebudowany przy budynku stacji - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Od środy 1 marca za pociągi dalekobieżne Intercity, m. in. z Warszawy i Trójmiasta - będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kraków – Zakopane. Autobusy zastępcze pojadą także na odcinku Sucha Beskidzka - Zakopane za pociągi Polregio. Zmiany są uwzględnione w rozkładzie jazdy, m.in. w Internecie na stronie portalpasazera.pl. Pociągi wrócą na tory - 21 czerwca - na cały okres wakacji. Po wakacjach znów zostaną zwieszone - tym razem już po raz ostatni.
W tym czasie zakończone zostaną przede wszystkim prace remontowe na głównym dworcu PKP w Zakopanem. Tam obniżony zostanie poziom torów o metr. Dzięki temu podróżnym będzie jeszcze łatwiej i wygodniej wsiadać i wysiadać z pociągów na perony. Do tego czasu, a więc w czasie wakacji 2023, podróżny docierający w góry pociągiem, będą musieli korzystać z dworca tymczasowego na Spyrkówce, zlokalizowanego ok. 2 km od głównej stacji.
- Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do grudnia 2023 r. Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych na stacjach i przystankach, inwestycja stworzy możliwość skrócenia czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin, dla najszybszego pociągu - informuje Dorota Szalacha.
Inwestycje na kolejowej zakopiance, w tym modernizacja i budowa przystanków realizowane są w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”. Projekt za ponad 1,1 mld zł netto jest współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
