FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity
- Obiekt będzie się składać z dwóch peronów, usytuowanych przy zewnętrznych torach estakad. Część konstrukcji, na których zostaną ułożone perony już widać. Na przystanek będą prowadzić klatki schodowe i windy. Na perony będzie się można dostać dwoma wejściami - od strony ulic Grzegórzeckiej i Berka Joselewicza - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.
W ramach inwestycji teren pod przystankiem zostanie uporządkowany oraz wyposażony w odpowiednie ciągi komunikacyjne. Dodatkowo teren pod estakadami ma być zagospodarowany według koncepcji opracowanej i uzgodnionej z samorządem Krakowa. - Prace budowlane przy przystanku Kraków Grzegórzki zakończą się wraz z budową estakad kolejowych w centrum Krakowa, gdyż przystanek jest ich integralną częścią. PKP Polskie Linie Kolejowe planują zakończyć prace budowlane do końca przyszłego roku - dodaje Piotr Hamarnik.
Kraków. Coraz bliżej zakończenia budowy estakady kolejowej p...
Przystanek Grzegórzki ma być zlokalizowany na wysokości Hali Targowej, tuż obok wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką.
Mieszkańcy, aktywiści i samorządowcy już rok temu zgłaszali uwagi, że nowy przystanek w centrum powinien wyróżniać się pod względem architektonicznym. Przestrzegali też, że bez nowych rozwiązań dotyczących organizacji ruchu w rejonie przystanku, może dojść do paraliżu komunikacyjnego.
Za budowę przystanku odpowiada PKP PLK, a organizacja ruchu wokół niego to już zadanie dla specjalistów z Urzędu Miasta. - Trwają prace nad ustaleniem docelowego zagospodarowania tego terenu. Mamy świadomość, że PKP zajmuje się przede wszystkim budową przystanku kolejowego, a miasto ma za zadanie integrację Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej i komunikacji miejskiej. Będziemy starali się wypracować propozycję, która ujmie wszystkie wyzwania związane z powstaniem nowego węzła transportu zbiorowego. Więcej szczegółów przekażemy po 16 listopada - informuje Kamil Popiela z biura prasowego magistratu.
Przypomnijmy, że przystanek Grzegórzki powstaje w ramach prac na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy-Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. To zadanie obejmuje też m.in. budowę estakad kolejowych w centrum miasta (pomiędzy ul. Kopernika i Miodową), a także nowych mostów nad Wisłą. Termin zakończenia całego przedsięwzięcia wyznaczono na koniec 2021 r.
- Rośliny antysmogowe - warto je mieć w swoim domu!
- Jak wyglądały mieszkania w PRL? Zobacz archiwalne zdjęcia
- Koronawirus w Polsce [DANE, MAPY, WYKRESY]
- Kinga Duda niczym Ivanka Trump. MEMY o córce prezydenta
- Spowiedź "Miśka". 10 szokujących fragmentów zeznań byłego lidera gangu kiboli Wisły
- Luksus po krakosku. TOP 15 najdroższych mieszkań
