Wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig o linii na Złocień
"Dzielę się z Państwem ustaleniami z wczorajszego spotkania podsumowującego konsultacje społeczne, dotyczące tramwaju z Małego Płaszowa do trasy S7.
Po analizie wszystkich koncepcji w gronie kierownictw Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, Wydziału Gospodarki Komunalnej i Klimatu, Zarząd Dróg Miasta Krakowa i Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu oraz po rozmowach z przewodniczącym Komisji Infrastruktury Panem Radnym Jackiem Bednarzem zdecydowaliśmy, że rekomendujemy do zaprojektowania i realizacji w pierwszym etapie tramwaj do Złocienia.
Dynamiczny rozwój tego obszaru Krakowa wymaga budowy szybkiego połączenia tramwajowego. Wpłynie to na geografię przystanków nowej linii, które na przestrzeniach gęsto zabudowanych mają zapewnić szybkie dojście do i z miejsca zamieszkania. Z kolei w miejscach, gdzie nowa linia będzie przebiegała w obszarze obecnie niezamieszkałym, tramwaj powinien móc pokonywać dłuższe odległości bez zatrzymywania."
To może oznaczać, że linia na Złocień jeśli chodzi o realizację wyprzedzi przedłużanie istniejącej linii z Małego Płaszowa do węzła S7.
Tramwaj do Złocienia
O wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej wraz z pętlą tramwajową i parkingiem P+R oraz rozbudowie ulicy Domagały w obszarze Rybitw rozmawiano podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury Rady Miasta Karkowa w kwietniu 2023 roku.
Zadanie podzielone zostało na trzy części. Pierwsza to przedłużenie linii tramwajowej od pętli tramwajowej Mały Płaszów do rejonu węzła drogowego Kraków Przewóz, druga to rozbudowa ul. Domagały od skrzyżowania z ul. Nad Drwiną do skrzyżowania z ulicami Śliwiaka i Bartników. Trzecia natomiast dotyczy studium koncepcyjnego czterech korytarzy drogowo-tramwajowych wraz z pętlą tramwajowo-autobusową w rejonie osiedla Złocień.

Trzecia część opracowania konsultowana była już z mieszkańcami Krakowa w zeszłym roku, wybrali oni wariant z linią tramwajową w ciągu ul. Domagały. Raport z konsultacji można znaleźć tutaj. Dwie pierwsze części konsultowane były w czerwcu tego roku. Więcej o konsultowanych wariantach można przeczytać tutaj.
Radny Michał Drewnicki podkreślał, że przedłużenie linii tramwajowej będzie miało największy sens, jeżeli zostanie pociągnięte do osiedla Złocień. – Ten teren będzie się rozwijał, ale w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o mieszkańców osiedla Złocień. Kiedy można będzie rozpocząć procedurę budowy tramwaju na Złocień? – pytał wiceprzewodniczący RMK. Radna Grażyna Fijałkowska chciała natomiast wiedzieć, kiedy planowane są prace nad rozbudową ul. Domagały? Głos zabrali także mieszkańcy osiedla Złocień, którzy również przekonywali, żeby w pierwszej kolejności tramwaj puścić na osiedle Złocień, dopytywali także, czy konieczna będzie zmiana planów miejscowych do realizacji tej inwestycji.

- Aby powstał tramwaj na osiedle Złocień, musi zostać wykonany element wspólny, czyli odcinek od Małego Płaszowa do ul. Domagały i na to zadanie musimy uzyskać decyzję środowiskową. Konieczne będzie także zarezerwowanie w budżecie ok. 450 mln zł na jego realizację. Aby działać dalej, musimy uzyskać warunki środowiskowe dla kolejnego odcinka, do ul. Agatowej. Budowa linii tramwajowej na osiedle Złocień, wraz z pętlą wyniesie kolejne 330 mln zł – tłumaczył Jacek Bednarz, przewodniczący Komisji Infrastruktury.
Zastępczyni Dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej i Klimatu Ewa Bielas wyjaśniała także, że do realizacji linii tramwajowej na osiedle Złocień nie będzie konieczna zmiana planów miejscowych. Natomiast pierwsze prace przy rozbudowie ul. Domagały będą możliwe w 2027 r., jeżeli nie będzie żadnych opóźnień.
Trwa budowa szkoły na osiedlu Złocień. Z boiskiem na dachu
Mieszkańcy dynamicznie rozwijającego się osiedla Złocień zyskają nową szkołę podstawową powstającą przy ul. Agatowej. W nowoczesnym obiekcie znajdą się 24 pomieszczenia do nauki (w tym cztery pracownie) oraz hala sportowa wraz z salą treningową, w których będzie mogło uczyć się około 600 uczniów. Ponadto przewidziano tam świetlicę, bibliotekę, szatnie, kuchnię, stołówkę i inne pomieszczenia administracyjno-gospodarcze.

Zwracającym uwagę rozwiązaniem jest wielofunkcyjne boisko sportowe zlokalizowane na dachu hali sportowej, na którym będą odbywały się zajęcia wychowania fizycznego. Przy budynku szkolnym powstanie również wielofunkcyjne boisko sportowe terenowe o wym. 20x35 m z nawierzchnią z trawy syntetycznej wraz z trybunami na ok. 150 miejsc. Całość zasilana będzie instalacją fotowoltaiczną zamontowaną na dachu budynku.
Budowa zakończy się w 2023 roku.
Tabletka na nowotwory - czy to możliwe?

- 8 najbardziej trujących grzybów w polskich lasach. Niektóre są śmiertelnie groźne!
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Oto małopolskie: Malediwy, Chorwacja, Prowansja, Toskania, a nawet Hawaje!
- Najbardziej betonowe miejsca w Krakowie. Oto ranking "betonowych pustyń"
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów