https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe rozwiązania na budowie kładki Kazimierz - Ludwinów. Mają pomóc pieszym i rowerzystom

Piotr Tymczak
Wprowadzono nowe rozwiązania związane z budową kładki Kazimierz - Ludwinów. Mają pomóc pieszym i rowerzystom.
Wprowadzono nowe rozwiązania związane z budową kładki Kazimierz - Ludwinów. Mają pomóc pieszym i rowerzystom. ZIM Kraków
Dla ruchu pieszego i rowerowego otwarty został fragment bulwaru Wołyńskiego (po stronie Ludwinowa) nad Wisłą w Krakowie. Wykonawca budowy kładki Kazimierz–Ludwinów udostępnił tam korytarz od ul. Ludwinowskiej wzdłuż hotelu Forum, z którego mogą korzystać piesi i rowerzyści.

- Otwarty dla ruchu pieszego i rowerowego został górny poziom bulwaru Wołyńskiego na Ludwinowie na odcinku od ulicy Ludwinowskiej wzdłuż hotelu Forum. Dolny poziom nada pozostaje zamknięty z uwagi na roboty budowlane przy podporze kładki - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Nowe rozwiązanie sprawi, że piesi i rowerzyści nie muszą nadkładać drogi i korzystać z tras objazdowych wzdłuż ulic Ludwinowskiej i Konopnickiej, utworzonych na początku roku.

Warto pamiętać, że nadal zamknięta jest dolna część bulwaru Wołyńskiego, gdzie prowadzone są roboty przy budowie podpory kładki. Jak zapowiada wykonawca, niebawem – po wykonaniu pali wielkich średnic – powinien zostać udostępniony mieszkańcom także korytarz na dolnej części bulwaru Inflanckiego (po stronie Kazimierza) na wysokości prowadzonych prac. Obecnie dolna część tego bulwaru pozostaje zamknięta, a dla ruchu pieszego i rowerowego dostępny jest korytarz poprowadzony po górnym bulwarze.

Kładka za 114 milionów złotych

Kładka Kazimierz–Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.

Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.

Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wykonawcą zadania jest firma PRIMOST Południe sp. z o.o.

Nowe dogodne połączenie Kazimierza z Ludwinowem

Nowa kładka ma stanowić dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Przejazd rowerem z dzielnic południowych do centrum będzie krótszy niż obecnie, a mieszkańcy Starego Miasta będą mieli łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych terenów zielonych Podgórza, choćby Plant im. Floriana Nowackiego czy doliny rzeki Wilgi.

W urzędzie przekonują, że równie istotny jest także fakt, że po realizacji tej inwestycji poprawi się stan infrastruktury komunalnej po obu stronach Wisły dzięki przebudowie sieci podziemnych.

Zaczęły się wakacje. Dalej, pomimo wysokich cen, wybieramy Polskę

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska