https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Innowacyjne rozwiązanie w Krakowie. Latarnie LED będą służyć do ładowania pojazdów elektrycznych

Marcin Banasik
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Kraków przygotowuje projekt modernizacji oświetlenia ulicznego w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. W ramach tego zadania miasto planuje stworzyć dodatkowo system stacji do ładowania pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem latarni LED.

70 % firm wskazuje problem ze znalezieniem specjalistów

od 16 lat

– Właśnie mieliśmy okazję zobaczyć, jak latarnia LED może służyć do ładowania pojazdu elektrycznego. Nie jest to zbyt duże urządzenie a może zdecydowanie usprawnić obsługę samochodów elektrycznych, których zapewne z roku na rok będzie coraz więcej w naszym mieście – mówi Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.

Zdecyduj, gdzie chciałbyś ładować swój pojazd

Aby jeszcze lepiej opracować szczegóły zadania związanego ze stworzeniem systemu stacji ładowania, został opracowany formularz. Za jego pomocą mieszkańcy mogą zgłaszać propozycje lokalizacji, w których na latarniach mogłyby pojawić się urządzenie wyposażone w moduł umożliwiający ładowanie.

Ankieta jest już dostępna tutaj

– Zachęcamy mieszkańców do zgłaszania propozycji lokalizacji. Na bazie ankiety sprawdzimy czy jest zapotrzebowanie w mieście na tego typu rozwiązanie oraz jakiego typu pojazdy byłyby ładowane – podkreśla Piotr Trzepak, zastępca dyrektora ds. dróg w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zgredek z elektrow. Atomo
A elektrociepłownia w Krakowie spala ponad 1000 ton/dobę węgla, gdzie tu ekologiczne postępowanie,
C
Chinczyk
Elektryk zużywa 17kWh/100 km czyli wyprodukuje 17*700 gram CO2 = 11900 g CO2 czyli 12 kg , a zwykle auto 150 gramów CO 2,. Gdzie tu zysk i logika, chyba tylko w junii bo cała pozostały świat liczy jak wyzej
N
No za jestem
1kWh to 700 gramów CO 2, a diesel lub benzyna o 140 kM wytwarza 150 g CO 2 na 100 km
P
Podróżnik
13 kwietnia, 13:44, Zbigniew Rusek:

Jeśli aut elektrycznych będize przybywać, to powinny one zostać pozbawione uprawnień do poruszania się po BUS-pasach, gdyż w przeciwnym razie autobusy będą blokowane przez "prywatę".

A właściciele takich aut powinni być dodatkowo opodatkowani za wzrost cen prądu , energii i wzrost cen chleba i inflacji, tak w latach 80/90 było w Szwecji,

Z
Zbigniew Rusek
Jeśli aut elektrycznych będize przybywać, to powinny one zostać pozbawione uprawnień do poruszania się po BUS-pasach, gdyż w przeciwnym razie autobusy będą blokowane przez "prywatę".
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska