Na jakim etapie jest inwestycja w porcie Kujawy, co już wykonano?
Zakończone zostały główne prace związane z wykonaniem części konstrukcji żelbetowej i stalowej (zamontowane stalowe wrota wsporne) wraz instalacjami wewnętrznymi bramy przeciwpowodziowej. Zamontowane zostały napędy zamykające wrota i przeprowadzone próby szczelności. Wykonano budynek sterówki wraz z montażem wyposażenia. Sterówka na bramie przeciwpowodziowej połączona została światłowodem ze stopniem wodnym Przewóz.
Czego jeszcze brakuje?
Obecnie trwają prace ziemne na drugim brzegu kanału portowego, czyli dowiązanie się do istniejącego walu przeciwpowodziowego. Trwają również równolegle prace związane z programowaniem automatyki podłączeniem oświetlenia oraz monitoringu całego obiektu. Pozostały również do wykonania schody skarpowe wraz z kształtowaniem i ubezpieczeniem skarp kanału portowego oraz place manewrowe po oby stronach bramy przeciwpowodziowej.
Kiedy zakończenie inwestycji w Nowej Hucie?
Zakończenie prac przewiduje się we wrześniu 2023r
Jakie korzyści przyniesie ta inwestycja?
Wykonanie bramy przeciwpowodziowej będzie stanowić domknięcie obecnie modernizowanych wałów przeciwpowodziowych na lewym brzegu rzeki Wisły. Będzie stanowić w całości ochronę przeciwpowodziową obszarów na północ od rzeki Wisły w okolicy ul. Igołomskiej oraz oczyszczalni ścieków Kujawy przy ul. Dymarek.
Postęp prac przy podobnej inwestycji w porcie Płaszów
Zakończone zostały główne prace związane z wykonaniem części konstrukcji żelbetowej i stalowej wraz instalacjami wewnętrznymi bramy przeciwpowodziowej. Na bramie trwają prace wykończeniowe związane z oświetleniem automatyka i monitoringiem. Trwają prace związane z powiązaniem bramy przeciwpowodziowej z istniejącymi wałami i ich uszczelnieniem od strony stopnia Dąbie oraz prace związane z ubezpieczeniem skarp i dna od strony portu Płaszów.
Kiedy zakończenie inwestycji w Płaszowie?
Zakończenie prac przewiduje się na przełomie września i października 2023 roku.
W obu przypadkach powstaną ścieżki łączące brzegi - czy będą one dostępne dla mieszkańców, rowerzystów?
Kwestia udostępnienia obiektów dla mieszkańców jest obecnie tematem rozmów z Zarządem Transportu Publicznego w Krakowie.
"W wyniku inwestycji powstaną kładki technologiczne. Pytanie czy ze strony miasta dałoby się podjąć kroki by tą kładkę poszerzyć i udostępnić dla osób postronnych. W studium tras rowerowych Krakowa ta trasa jak najbardziej występuje jako trasa pomocnicza, bo nikt nie przewidział że nagle ktoś tam kładkę zrobi, ale jak już robi to grzechem by było nie uzgodnić jej wykorzystania. Nowa trasa "Velo Kujawy" byłaby świetnym połączeniem centrum Nowej Huty z Przylaskiem Rusieckim" - to głos jednego z mieszkańców.
Chcesz porozmawiać z Lincolnem? Meta tworzy chatboty z osobowością

- 8 najbardziej trujących grzybów w polskich lasach. Niektóre są śmiertelnie groźne!
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Oto małopolskie: Malediwy, Chorwacja, Prowansja, Toskania, a nawet Hawaje!
- Najbardziej betonowe miejsca w Krakowie. Oto ranking "betonowych pustyń"
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów