Jak przyrządzać i przechowywać szparagi? [PORADNIK]

mad
materiały prasowe
Sezon na szparagi trwa. Wiosna to idealny moment, aby dietę wzbogacić właśnie o warzywa sezonowe. Zachwycają smakiem, ale co równie istotne - dostarczają nam niezbędnych witamin i minerałów. Szparagi zupełnie niedawno zyskały na popularności, a już zdążyły zyskać miano „superfood”.

Jak przyrządzić szparagi?

Pieczone, ugotowane w wodzie czy na parze – przygotowanie szparagów zależy wyłącznie od naszej pomysłowości. Możemy posłużyć się sprawdzonymi przepisami lub puścić wodze fantazji i zacząć eksperymentować w kuchni.

Pamiętajmy, że białe szparagi należy obrać! Zielone są na tyle delikatne, że nie trzeba ich pozbawiać wierzchniej warstwy. Natomiast zarówno zielonym, jak i białym należy oderwać lub odciąć zdrewniałe końcówki.

Szparagi świetnie pasują jako dodatek do mięs, zapiekanek, tart warzywnych, pizz czy sałatek. Na pewno warto skorzystać z sezonu grillowego, gdyż smakują wybornie także, gdy serwujemy je jako samodzielne danie. Wystarczy oczyszczone szparagi skropić oliwą, oprószyć solą i wrzucić na kilka minut na ruszt.
Aby podkreślić ich smak, użyjmy smacznego sosu – ze względu na swoją wyrazistość, doskonały będzie np. czosnkowy lub czosnkowo-ziołowy.

Szparagi to bogactwo cennych składników odżywczych

Szparagi zawierają wysoką zawartość białka, dzięki czemu stanowią sycące danie, które zaspokoi głód na długi czas. Ich kaloryczność wynosi jedynie 18 kcal w 100 gramach, więc spokojnie możemy wprowadzić je do naszego jadłospisu będąc na diecie.
Dobrze wpływają na nasz organizm, pomagając mu sprawnie funkcjonować i przyczyniają się do poprawy stanu naszych włosów, skóry i paznokci. Dodatkowo zawierają dużo kwasu foliowego, który jest niezbędnym pierwiastkiem dla kobiet planujących dziecko. Szparagi to również źródło sporej dawki wapnia, magnezu, potasu oraz witamin C, K, A, E i B.

Bardzo cenną substancją, która się w nich znajduje jest glutation, który wzmacnia system odpornościowy, posiada właściwości przeciwnowotworowe, a także wspomaga procesy regeneracji wielu tkanek i wątroby.

Jakie kupić i jak przechowywać szparagi?

W sklepach znajdziemy dwie odmiany: białe – łagodne i delikatne oraz zielone – cienkie, o wyrazistym i ostrym smaku. Przy zakupie musimy sprawdzić czy szparagi są świeże – mają wtedy sprężyste, jasne główki i połyskujące pędy, a po przełamaniu tryska z nich sok. Jeżeli zdecydujemy się na ich przechowanie, to powinniśmy przyciąć twarde łodygi nożem i wstawić je do lodówki w wysokiej szklance napełnionej wodą.
Pamiętajmy, że szparagowe żniwa trwają bardzo krótko, dlatego powinniśmy maksymalnie wykorzystać dobrobyt przełomu wiosny i lata. Powodów, zarówno kulinarnych, jak i zdrowotnych, aby wprowadzić szparagi do naszej diety jest aż nadto!

Od 15 maja bez maseczek, ale tylko na powietrzu

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie